Plaats een Review

De Pyramides van de Jaguar - Bordspel

De Pyramides van de Jaguar - Bordspel

Twee onderzoekers reconstrueren de verborgen tempel van de Jaguar in Midden-Amerika. Ze bieden elkaar bouwstenen aan, waarmee ze pyramides in elkaar zetten. De tegenspeler kiest er eentje, de ander moet je echter zelf gebruiken. Als een speler later gdwongen is een inmiddels gebouwde steen te vervangen, mag de andere speler met zijn onderzoeker verder lopen op het junglepad. Daardoor bieden ze hun concurrenten zulke bouwstenen aan die ze werkelijk niet kunnen gebruiken. Maar wees voorzichtig, anders blijf je zelf met je ongewenste aanbiedingen zitten!
Doel van het spel:
Er worden meerdere ronden gespeeld. De speler die aan het einde van het spel het verst gevorderd is op het junglepad, wint het spel.

Voorbereiding:
¿ Het spelbord wordt zodanig tussen de spelers gelegd, dat beide spelers voor een pyramide zitten. Beiden nemen een onderzoeker en plaatsen deze op het startvak van het junglepad.
¿ De oudste speler schudt de kaarten (bouwstenen) en geeft 15 kaarten gedekt aan beide spelers. De overige kaarten worden als gedekte stapel naast het bord gelegd . Deze kaarten worden pas weer gebruikt bij de ¿jungle-test¿. de beurt.

Verloop van het spel:
De speler die aan de beurt is, kiest twee kaarten uit zijn hand en biedt deze aan aan zijn medespeler. Hij legt ze open naast het spelbord. De tegenspeler kiest één van deze kaarten en moet deze op een leeg vak in zijn pyramide leggen. Daarna moet de speler die aan de beurt was, de overgebleven kaart nemen en deze op zijn beurt op een leeg vak in zijn eigen pyramide leggen.

Regels voor het leggen van een bouwsteen:
De kaarten moeten zo worden neergelegd dat op iedere verdieping van de pyramide van links naar rechts gebouwd wordt in een in waarde oplopende volgorde. Daarnaast moet iedere waarde van een kaart in een verdieping hoger zijn dan de hoogste waarde van de verdieping daaronder. De laagste waarde wordt dus linksonder gelegd, de hoogste waarde moet in de top worden geplaatst. Als het niet lukt een kaart te plaatsen, wordt een jaguarsteen op de betreffende kaart gelegd.

Het bewegen van de onderzoekers:

Als een speler één van zijn kaarten moet bedekken met een andere kaart, mag de tegenstander op het junglepad bewegen. Het aantal stappen, dat de onderzoeker mag doen, hangt af van de verdieping, waarin de bedekte kaart ligt.

De avonturen op het junglepad:
De spelers kunnen de volgende avonturen beleven:
De speler mag een jaguar-speelstuk die op één van de kaarten in zijn pyramide ligt, van de kaart nemen en terug in de voorraad leggen. De betreffende kaart mag later in het spel eventueel weer worden bedekt.

De speler mag een kaart die in zijn pyramide ligt, verwijderen en onder de gedekte stapel naast het bord schuiven. Dat mag geen kaart zijn, waarop een jaguar-speelstuk ligt.

De speler speler mag een kaart die in de pyramide van zijn tegenstander ligt, verwijderen en onder de gedekte stapel naast het bord schuiven. Dat mag geen kaart zijn, waarop een jaguar-speelstuk ligt.
* De speler mag een kaart uit de hand van de tegenstander trekken en ongezien onder de gedekte stapel naast het bord schuiven.
Einde van een ronde:
* Een speelronde is afgelopen als de eerste speler alle tien de vakken van zijn pyramide volgens de bouwregels met kaarten heeft gevuld. Deze speler heeft de ronde gewonnen.
* De winnaar van een ronde mag met zijn onderzoeker vijf stappen vooruit op het junglepad.

Einde van een spel:
Aan het einde van een ronde wordt de jungle-test gedaan. Hiermee wordt beslist of nog een ronde wordt gespeeld of niet. Zo niet, dan wint de speler die voorstaat het spel!

  • EAN Barcode : 4002051690311
Goedkoopst bij
logo Bol.com

€ 20.00

Webshop Prijs Kopen
Bol.com
4
€20.00
Twee onderzoekers reconstrueren de verborgen tempel van de Jaguar in Midden-Amerika. Ze bieden elkaar bouwstenen aan, waarmee ze pyramides in elkaar zetten. De tegenspeler kiest er eentje, de ander moet je echter zelf gebruiken. Als een speler later gdwongen is een inmiddels gebouwde steen te vervangen, mag de andere speler met zijn onderzoeker verder lopen op het junglepad. Daardoor bieden ze hun concurrenten zulke bouwstenen aan die ze werkelijk niet kunnen gebruiken. Maar wees voorzichtig, anders blijf je zelf met je ongewenste aanbiedingen zitten!
Doel van het spel:
Er worden meerdere ronden gespeeld. De speler die aan het einde van het spel het verst gevorderd is op het junglepad, wint het spel.

Voorbereiding:
¿ Het spelbord wordt zodanig tussen de spelers gelegd, dat beide spelers voor een pyramide zitten. Beiden nemen een onderzoeker en plaatsen deze op het startvak van het junglepad.
¿ De oudste speler schudt de kaarten (bouwstenen) en geeft 15 kaarten gedekt aan beide spelers. De overige kaarten worden als gedekte stapel naast het bord gelegd . Deze kaarten worden pas weer gebruikt bij de ¿jungle-test¿. de beurt.

Verloop van het spel:
De speler die aan de beurt is, kiest twee kaarten uit zijn hand en biedt deze aan aan zijn medespeler. Hij legt ze open naast het spelbord. De tegenspeler kiest één van deze kaarten en moet deze op een leeg vak in zijn pyramide leggen. Daarna moet de speler die aan de beurt was, de overgebleven kaart nemen en deze op zijn beurt op een leeg vak in zijn eigen pyramide leggen.

Regels voor het leggen van een bouwsteen:
De kaarten moeten zo worden neergelegd dat op iedere verdieping van de pyramide van links naar rechts gebouwd wordt in een in waarde oplopende volgorde. Daarnaast moet iedere waarde van een kaart in een verdieping hoger zijn dan de hoogste waarde van de verdieping daaronder. De laagste waarde wordt dus linksonder gelegd, de hoogste waarde moet in de top worden geplaatst. Als het niet lukt een kaart te plaatsen, wordt een jaguarsteen op de betreffende kaart gelegd.

Het bewegen van de onderzoekers:

Als een speler één van zijn kaarten moet bedekken met een andere kaart, mag de tegenstander op het junglepad bewegen. Het aantal stappen, dat de onderzoeker mag doen, hangt af van de verdieping, waarin de bedekte kaart ligt.

De avonturen op het junglepad:
De spelers kunnen de volgende avonturen beleven:
De speler mag een jaguar-speelstuk die op één van de kaarten in zijn pyramide ligt, van de kaart nemen en terug in de voorraad leggen. De betreffende kaart mag later in het spel eventueel weer worden bedekt.

De speler mag een kaart die in zijn pyramide ligt, verwijderen en onder de gedekte stapel naast het bord schuiven. Dat mag geen kaart zijn, waarop een jaguar-speelstuk ligt.

De speler speler mag een kaart die in de pyramide van zijn tegenstander ligt, verwijderen en onder de gedekte stapel naast het bord schuiven. Dat mag geen kaart zijn, waarop een jaguar-speelstuk ligt.
* De speler mag een kaart uit de hand van de tegenstander trekken en ongezien onder de gedekte stapel naast het bord schuiven.
Einde van een ronde:
* Een speelronde is afgelopen als de eerste speler alle tien de vakken van zijn pyramide volgens de bouwregels met kaarten heeft gevuld. Deze speler heeft de ronde gewonnen.
* De winnaar van een ronde mag met zijn onderzoeker vijf stappen vooruit op het junglepad.

Einde van een spel:
Aan het einde van een ronde wordt de jungle-test gedaan. Hiermee wordt beslist of nog een ronde wordt gespeeld of niet. Zo niet, dan wint de speler die voorstaat het spel!
Merk

999 Games

Inhoud De Pyramides van de Jaguar - Bordspel
Introductie jaar 2018
Leeftijd
EAN 4002051690311
Sku 1051385
2022 - 1 - 1051385 Speelgoed vergelijken doe je hier!