Plaats een Review

Fleischmann 725100 - Dieselelektrische dubbellocomotief 288 002-9 (DC)

Fleischmann 725100 - Dieselelektrische dubbellocomotief 288 002-9 (DC)

Voorbereid voor cabineverlichting, digitaal schakelbaar "; "In 1941 en 1942 werden in totaal vier dubbele locomotieven van het type D 311 door de Deutsche geredenWehrmacht in dienst genomen. De D 311.01 a / b, ook wel bekend als Walli , werd gebruikt op het schiereiland Krim. Het gerangschikt met zijn zustermachine D 311.02 a / b de Dora , het grootste spoorwegkanon ooit gebouwd. De locomotieven D 311.03 en 04 waren bedoeld voor gebruik met het "Schwerer Gustav 2" -kanon en vermoedelijk geserveerd in het westen. Er werd een vijfde en zesde dubbele locomotief gemaakt Hoewel het nog bij Krupp werd besteld, kon het vanwege de oorlog niet meer worden gebouwd zullen.De machines waren uitgerust met elektrische krachtoverbrenging. In elke halve eenheid een direct door de dieselmotor aangedreven gelijkstroomgenerator leverde het elektrisch vermogen Drijf motoren op elk van de vier wielstellen met energie aan. De aanduiding van de asvolgorde was dienovereenkomstig do + do. De besturing van beide locomotiefhelften was elektrisch gekoppeld en werden bediend vanuit de bestuurderscabine vooraan. De Het totale gewicht van de machine was 147 ton. De topsnelheid was gestegen 75 km / u ontworpen. In de schietpositie van de Dora leverden de locomotieven ook de elektrische energie om het kanon te bedienen. Aan het einde van de oorlog bevond de dubbele locomotief D 311.03 A / B zich nabij Freilassing, de na reparatie van 1948-49 bij Krauss-Maffei als V 188 001 a / b van de Reichsbahn West €kan weer in gebruik worden genomen. Die gevonden in Nederland De D 311.04 A / B was eind 1949 te koop bij de nog jonge Deutsche Bundesbahn te kopen. Na revisie werd deze machine in 1951 omgedoopt tot V 188002 a / b overgedragen aan het bedrijf. Werd alleen gebruikt als dispenser voor reserveonderdelen bij Krupp in Essen verzamelde D 311,02 A / B. De twee gerestaureerde machines de BR V 188 bewees zich vooral in de zware goederentrein en de duwdienst op de oprit van Spessart. Aan het eind van de jaren vijftig vond er een ombouw tot Maybach plaats Motoren zoals die gebruikt worden in de V 200.0 en in de VT 08. Na een generatorschade moest de V 188 001 in 1968 worden stilgelegd. De V 188002, later 288002, was tot 1972 nog in gebruik in de Frankische regio. 1973 beide machines werden gesloopt. "

  • EAN Barcode : 9002640251003
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.
Voorbereid voor cabineverlichting, digitaal schakelbaar "; "In 1941 en 1942 werden in totaal vier dubbele locomotieven van het type D 311 door de Deutsche geredenWehrmacht in dienst genomen. De D 311.01 a / b, ook wel bekend als Walli , werd gebruikt op het schiereiland Krim. Het gerangschikt met zijn zustermachine D 311.02 a / b de Dora , het grootste spoorwegkanon ooit gebouwd. De locomotieven D 311.03 en 04 waren bedoeld voor gebruik met het "Schwerer Gustav 2" -kanon en vermoedelijk geserveerd in het westen. Er werd een vijfde en zesde dubbele locomotief gemaakt Hoewel het nog bij Krupp werd besteld, kon het vanwege de oorlog niet meer worden gebouwd zullen.De machines waren uitgerust met elektrische krachtoverbrenging. In elke halve eenheid een direct door de dieselmotor aangedreven gelijkstroomgenerator leverde het elektrisch vermogen Drijf motoren op elk van de vier wielstellen met energie aan. De aanduiding van de asvolgorde was dienovereenkomstig do + do. De besturing van beide locomotiefhelften was elektrisch gekoppeld en werden bediend vanuit de bestuurderscabine vooraan. De Het totale gewicht van de machine was 147 ton. De topsnelheid was gestegen 75 km / u ontworpen. In de schietpositie van de Dora leverden de locomotieven ook de elektrische energie om het kanon te bedienen. Aan het einde van de oorlog bevond de dubbele locomotief D 311.03 A / B zich nabij Freilassing, de na reparatie van 1948-49 bij Krauss-Maffei als V 188 001 a / b van de Reichsbahn West €kan weer in gebruik worden genomen. Die gevonden in Nederland De D 311.04 A / B was eind 1949 te koop bij de nog jonge Deutsche Bundesbahn te kopen. Na revisie werd deze machine in 1951 omgedoopt tot V 188002 a / b overgedragen aan het bedrijf. Werd alleen gebruikt als dispenser voor reserveonderdelen bij Krupp in Essen verzamelde D 311,02 A / B. De twee gerestaureerde machines de BR V 188 bewees zich vooral in de zware goederentrein en de duwdienst op de oprit van Spessart. Aan het eind van de jaren vijftig vond er een ombouw tot Maybach plaats Motoren zoals die gebruikt worden in de V 200.0 en in de VT 08. Na een generatorschade moest de V 188 001 in 1968 worden stilgelegd. De V 188002, later 288002, was tot 1972 nog in gebruik in de Frankische regio. 1973 beide machines werden gesloopt. "
Merk

Fleischmann

Inhoud Fleischmann 725100 - Dieselelektrische dubbellocomotief 288 002-9 (DC)
Introductie jaar 2022
Leeftijd
EAN 9002640251003
Sku 4035550
2022 - 0 - 4035550 Speelgoed vergelijken doe je hier!