LEGO Bionicle The Game - Gamecube

LEGO Bionicle The Game - Gamecube

Op Mata Nui bevechten de Toa de Bohrok en Rahkshi terwijl ze ernaar streven de Toa Nuva te worden en tegelijkertijd zoeken naar de verdwenen Matoranen. Verwarrend? Geen zorgen, onze geest is niet aangetast door de drank - dit is de bizarre wereld van Bionicle, het coolste robotmerk van LEGO.
We proberen het opnieuw: de Toa (zes heroïsche, skeletachtige robots) reizen naar het reusachtige continent van Mata Nui om de lokale Matoraanse dorpelingen te helpen. Deze kleine inboorlingen van plastic worden lastig gevallen door de boze Makuta (je raadt het al: de slechterik in het verhaal). Jij speelt als de zes Toa en moet Makuta en zijn loopjongens verslaan en de Matoranen bevrijden. Heb je het nu door? Goed zo!
Het is een zorgvuldig ontworpen 3D actieavontuur in geconcentreerde vorm. Terwijl je door Mata Nui reist om de zes verschillende omgevingen af te werken, krijg je het gevoel alles al eens te hebben meegemaakt. Er is een goede kans dat je in Bionicle niet voor het eerst juwelen verzamelt, van een brokkelige rotswand op een zwevend platform springt en energiebollen afvuurt op de verschillende, ietwat achterlijk overkomende naarlingen.
In elk niveau krijg je een nieuwe Toa om het level uit te spelen. Elke Toa heeft eigen specifieke vaardigheden (of in ieder geval kleuren), die overeenkomen met het niveau. Zo ontmoet je Kopaka, de Toa van het IJs, die op een snowboard de besneeuwde berghellingen afraast (zoals in Treasure Planet), Gali, de Toa van het Water, die de oceanen van Mata Nui oversteekt (flashback van Primal, wellicht?) en Pohatu, die ondergronds in een op hol geslagen mijnwagentje rondsjeest (doet denken aan Crash Bandicoot). Alhoewel Bionicle niet bepaald origineel kan worden genoemd, zullen jonge Bionicle-verzamelaars zich niet vervelen met de niveaus die zijn gebaseerd op hun favoriete Toa-helden.
Je zult inmiddels wel uit onze discrete hints hebben opgemaakt dat Bionicle niet echt veel nieuwigheden biedt, maar dat is in dit geval niet vervelend. Alhoewel het opvallende gelijkenissen vertoont met alle goede 3D actie-adventures sinds Captain Planet werd uitgebracht op the Amiga (ok, dat was 2D), hebben EA en LEGO zorgvuldig de beste aspecten geselecteerd uit de bestverkochte spellen in dit genre. Ratchet & Clank, Sly Raccoon, Soul Reaver en zelfs Tomb Raider zijn geplunderd en met elkaar gecombineerd om een zeer aanvaardbaar actiespel te creëren. Met ingebouwde `pick-up-and-play`-actie, sfeervolle levels en vloeiende animaties heeft LEGO een leuk spel weten op te bouwen met de bouwblokken die door andere games zijn verschaft.

• EAN Barcode : 5030935035353

Warner Bros.

Inhoud LEGO Bionicle The Game - Gamecube