Plaats een Review

Spokenjacht

Spokenjacht

In Canterville Castle is een groepje onver-schrokken spokenjagers op zoek naar het spook Edgar. `s Nachts sluipen de spoken-jagers van kamer tot kamer om te proberen Edgar te pakken te krijgen. Via trappen, ladders, deuren en luiken kunnen de spoken-jagers alle kamers van het kasteel bereiken. Als spook kan Edgar echter ook door muren, vloeren of plafonds zweven!

Alleen door zich in het begin goed te ver-spreiden en later Edgar in het nauw te drijven kunnen de spokenjagers winnen. De dieren rond het kasteel helpen een handje; van tijd tot tijd verraden zij de locatie van het kasteelspook Edgar.

Haal je zaklamp en je vergrootglas tevoor-schijn en ga op jacht naar het spook!

Doel van het spel: De spokenjagers proberen om voor het einde van de nacht het spook, gespeeld door één van de spelers, te vangen. Het spook probeert uit handen van de jagers te blijven.

Voorbereiding: Alle dieren uit de tableaus worden op hun plek gelegd. Alle spokenjagers kiezen een speelfiguur en zetten deze in één van de kamers. Daarna plaatst de speler van Edgar het spookfiguur in een lege kamer. De spokenjagers kiezen een leeg dierentableau dat als eerste gevuld zal worden.

Spelverloop: Edgar beweegt ieder beurt als eerste en vervolgens de spokenjagers. De speler van Edgar kiest een kamerkaart uit en legt die dicht voor zich neer. Nadat alle spelers zijn geweest, wordt één van de dieren rondom het kasteel van het bord gehaald en in zijn tableau geplaatst. Zodra het tableau vol is, houdt de ronde op en moet Edgar zich laten zien.

De speler van Edgar laat door middel van de gespeelde kaarten zien, welke route hij door het kasteel heeft genomen. De spokenjagers moeten goed onthouden waar Edgar al is geweest, want Edgar mag maar één keer in iedere kamer komen! Hierna begint de volgende ronde en de spokenjagers kiezen een nieuw dierentableau.

Extra kaarten: Edgar heeft verder nog de beschikking over extra kaarten om uit handen van de spokenjagers te blijven, namelijk:
¿ De jokerkaarten.
¿ De pauzekaarten.
¿ De schoorsteenkaart.
¿ De gesloten deur-kaart.
Bovendien mag Edgar als enige gebruik maken van de geheime gang onder het kasteel!

Spokenval: De spokenjagers hebben nog de beschikking over de spokenval-kaart, waarmee ze in één van de kamers een val kunnen achterlaten.

Einde van het spel: Het spel houdt op zodra één van de spokenjagers de kamer binnen-gaat waar Edgar ook is. De spokenjagers hebben dan gezamenlijk gewonnen.

Het spel houdt ook op zodra het laatste dier in zijn tableau is gelegd en Edgar nog niet is gevangen. Dan heeft Edgar gewonnen.

  • EAN Barcode : 4007396013306
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.
In Canterville Castle is een groepje onver-schrokken spokenjagers op zoek naar het spook Edgar. `s Nachts sluipen de spoken-jagers van kamer tot kamer om te proberen Edgar te pakken te krijgen. Via trappen, ladders, deuren en luiken kunnen de spoken-jagers alle kamers van het kasteel bereiken. Als spook kan Edgar echter ook door muren, vloeren of plafonds zweven!

Alleen door zich in het begin goed te ver-spreiden en later Edgar in het nauw te drijven kunnen de spokenjagers winnen. De dieren rond het kasteel helpen een handje; van tijd tot tijd verraden zij de locatie van het kasteelspook Edgar.

Haal je zaklamp en je vergrootglas tevoor-schijn en ga op jacht naar het spook!

Doel van het spel: De spokenjagers proberen om voor het einde van de nacht het spook, gespeeld door één van de spelers, te vangen. Het spook probeert uit handen van de jagers te blijven.

Voorbereiding: Alle dieren uit de tableaus worden op hun plek gelegd. Alle spokenjagers kiezen een speelfiguur en zetten deze in één van de kamers. Daarna plaatst de speler van Edgar het spookfiguur in een lege kamer. De spokenjagers kiezen een leeg dierentableau dat als eerste gevuld zal worden.

Spelverloop: Edgar beweegt ieder beurt als eerste en vervolgens de spokenjagers. De speler van Edgar kiest een kamerkaart uit en legt die dicht voor zich neer. Nadat alle spelers zijn geweest, wordt één van de dieren rondom het kasteel van het bord gehaald en in zijn tableau geplaatst. Zodra het tableau vol is, houdt de ronde op en moet Edgar zich laten zien.

De speler van Edgar laat door middel van de gespeelde kaarten zien, welke route hij door het kasteel heeft genomen. De spokenjagers moeten goed onthouden waar Edgar al is geweest, want Edgar mag maar één keer in iedere kamer komen! Hierna begint de volgende ronde en de spokenjagers kiezen een nieuw dierentableau.

Extra kaarten: Edgar heeft verder nog de beschikking over extra kaarten om uit handen van de spokenjagers te blijven, namelijk:
¿ De jokerkaarten.
¿ De pauzekaarten.
¿ De schoorsteenkaart.
¿ De gesloten deur-kaart.
Bovendien mag Edgar als enige gebruik maken van de geheime gang onder het kasteel!

Spokenval: De spokenjagers hebben nog de beschikking over de spokenval-kaart, waarmee ze in één van de kamers een val kunnen achterlaten.

Einde van het spel: Het spel houdt op zodra één van de spokenjagers de kamer binnen-gaat waar Edgar ook is. De spokenjagers hebben dan gezamenlijk gewonnen.

Het spel houdt ook op zodra het laatste dier in zijn tableau is gelegd en Edgar nog niet is gevangen. Dan heeft Edgar gewonnen.
Merk

999 Games

Inhoud Spokenjacht
Introductie jaar 2018
Leeftijd
EAN 4007396013306
Sku 741016
2022 - 0 - 741016 Speelgoed vergelijken doe je hier!