Plaats een Review

Troje en de grote Muur

Troje en de grote Muur

DE GROTE MUUR:


Verdedig jouw gedeelte van de Chinese Muur tegen binnenvallende Mongoolse horden. Schenk tegelijkertijd aandacht aan de kolonisatie van je gebied om de grondstoffen te bemachtigen die je nodig hebt voor het bouwen aan de Grote Muur en je invloed te vergroten.

Doel van het spel



  • Wie als eerste 15 overwinningspunten heeft, wint.

De voorbereiding


Elke speler kiest een kleur en krijgt alle straten, dorpen en steden uit het basisspel in deze kleur.
- Elke speler krijgt 5 muurdelen in zijn kleur. De bouwkosten van een muurdeel staan op de achterzijde van het betreffende deel afgebeeld. De getallen geven de volgorde aan, waarin een speler zijn muurdelen moet bouwen.
- De gebouwenkaarten `Universiteit`, `Kathedraal` en `Parlement` worden uit het spel gehaald, evenals één exemplaar van elk van de volgende vooruitgangskaarten `Monopolie`, `Uitvinding` en `Stratenbouw`.

Verloop van het spel


In dit scenario gelden in principe alle regels van het basisspel. Bij een spel met 6 personen gelden ook de regels van de uitbreidingsset van het basisspel voor 5 en 6 spelers. De volgende aanvullende en afwijkende regels zijn in dit scenario van toepassing:
1. Opbrengstfase

Een speler die aan de beurt is, gooit met de dobbelstenen. Voordat de spelers zoals gebruikelijk hun grondstoffen nemen, moet eventueel een Mongoolse horde worden verplaatst.
2. Handels- en bouwfase
Een speler kan zoals gebruikelijk dorpen, steden en straten bouwen. Het bouwen van dorpen en steden is echter een sein voor de Mongoolse hordes om op te rukken. Een speler kan ook zijn muurdeel uitbouwen.
2 a. Muurdeel uitbouwen
2 b. Oprukken van stepperuiters

Doorbraak van de Muur
Als op een aanvalsvak meer hordes aanwezig zijn dan het aantal wachttorens van het aangrenzende muurdeel, wordt de muur door de hordes bedwongen.

TROJE :


Spelinfo
Ondersteun je stad in de legendarische oorlog tussen Troje en Mykene met grondstoffen. Bouw handelsschepen met grote voordelen. Profiteer van je invoed en win de oorlog met jouw stad.

Speluitleg
Doel van het spel
Wie als eerste 15 overwinningspunten heeft, wint.

De voorbereiding
- Elke speler kiest een kleur en krijgt alle dorpen, steden en straten uit het basisspel in zijn kleur.
- Iedere speler krijgt 7 schepen in zijn kleur. Op de voorzijde staan de bouwkosten van het betreffende schip afgedrukt. Het getal geeft de volgorde aan, waarin de speler zijn schepen moet bouwen.
- Sorteer de grondstofkaarten zoals gebruikelijk. Neem 1 wol, 1 steen, 1 hout en 1 graan en leg deze kaarten gedekt in een rij naast het speelbord. Deze 4 kaarten vormen de eerste ondersteuningsrij.
- Zet de beide overwinningspuntenfiches op het middelste vak van het sagespoor.

Het verloop van het spel


In dit scenario gelden in principe alle regels van het basisspel. Bij een spel met 6 personen gelden ook de regels van de uitbreidingsset van het basisspel voor 5 en 6 spelers. De volgende aanvullende en afwijkende regels zijn in dit scenario van toepassing:

Handels- en bouwfase
Een speler kan geen ontwikkelingskaarten kopen.

Daarnaast kan de speler:
- Grondstoffen doneren; aan Troje of Mykene (op basis van zijn geheime kaart),
- Bij een gevulde ondersteuningsrij het resultaat van een strijd om Troje bepalen en/of
- Één of meerdere schepen bouwen.

Zeven gedobbeld
Als `7` wordt gedobbeld, gelden dezelfde regels als in het basisspel. In plaats van de struikrover wordt echter het zeevolk verplaatst.

Einde van het spel
Het spel kan op twee manieren eindigen:

1. Een speler is aan de beurt en beschikt over 15 overwinningspunten. Deze speler heeft het spel gewonnen.
2. Een overwinningspuntenfiche wordt naar een vak met getal `6` verplaatst. In dit geval is de Trojaanse oorlog afgelopen en heeft de stad, waarvan het overwinningspuntenfiche naar vak `6` is verplaatst, gewonnen. De speler met de meeste overwinningspunten wint het spel.

Deze uitbreiding is alleen te gebruiken bij de eerste versie: De Kolonisten van Catan (EAN 4002051684617).

  • EAN Barcode : 8717249190707
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.

DE GROTE MUUR:


Verdedig jouw gedeelte van de Chinese Muur tegen binnenvallende Mongoolse horden. Schenk tegelijkertijd aandacht aan de kolonisatie van je gebied om de grondstoffen te bemachtigen die je nodig hebt voor het bouwen aan de Grote Muur en je invloed te vergroten.

Doel van het spel



  • Wie als eerste 15 overwinningspunten heeft, wint.

De voorbereiding


Elke speler kiest een kleur en krijgt alle straten, dorpen en steden uit het basisspel in deze kleur.
- Elke speler krijgt 5 muurdelen in zijn kleur. De bouwkosten van een muurdeel staan op de achterzijde van het betreffende deel afgebeeld. De getallen geven de volgorde aan, waarin een speler zijn muurdelen moet bouwen.
- De gebouwenkaarten `Universiteit`, `Kathedraal` en `Parlement` worden uit het spel gehaald, evenals één exemplaar van elk van de volgende vooruitgangskaarten `Monopolie`, `Uitvinding` en `Stratenbouw`.

Verloop van het spel


In dit scenario gelden in principe alle regels van het basisspel. Bij een spel met 6 personen gelden ook de regels van de uitbreidingsset van het basisspel voor 5 en 6 spelers. De volgende aanvullende en afwijkende regels zijn in dit scenario van toepassing:
1. Opbrengstfase

Een speler die aan de beurt is, gooit met de dobbelstenen. Voordat de spelers zoals gebruikelijk hun grondstoffen nemen, moet eventueel een Mongoolse horde worden verplaatst.
2. Handels- en bouwfase
Een speler kan zoals gebruikelijk dorpen, steden en straten bouwen. Het bouwen van dorpen en steden is echter een sein voor de Mongoolse hordes om op te rukken. Een speler kan ook zijn muurdeel uitbouwen.
2 a. Muurdeel uitbouwen
2 b. Oprukken van stepperuiters

Doorbraak van de Muur
Als op een aanvalsvak meer hordes aanwezig zijn dan het aantal wachttorens van het aangrenzende muurdeel, wordt de muur door de hordes bedwongen.

TROJE :


Spelinfo
Ondersteun je stad in de legendarische oorlog tussen Troje en Mykene met grondstoffen. Bouw handelsschepen met grote voordelen. Profiteer van je invoed en win de oorlog met jouw stad.

Speluitleg
Doel van het spel
Wie als eerste 15 overwinningspunten heeft, wint.

De voorbereiding
- Elke speler kiest een kleur en krijgt alle dorpen, steden en straten uit het basisspel in zijn kleur.
- Iedere speler krijgt 7 schepen in zijn kleur. Op de voorzijde staan de bouwkosten van het betreffende schip afgedrukt. Het getal geeft de volgorde aan, waarin de speler zijn schepen moet bouwen.
- Sorteer de grondstofkaarten zoals gebruikelijk. Neem 1 wol, 1 steen, 1 hout en 1 graan en leg deze kaarten gedekt in een rij naast het speelbord. Deze 4 kaarten vormen de eerste ondersteuningsrij.
- Zet de beide overwinningspuntenfiches op het middelste vak van het sagespoor.

Het verloop van het spel


In dit scenario gelden in principe alle regels van het basisspel. Bij een spel met 6 personen gelden ook de regels van de uitbreidingsset van het basisspel voor 5 en 6 spelers. De volgende aanvullende en afwijkende regels zijn in dit scenario van toepassing:

Handels- en bouwfase
Een speler kan geen ontwikkelingskaarten kopen.

Daarnaast kan de speler:
- Grondstoffen doneren; aan Troje of Mykene (op basis van zijn geheime kaart),
- Bij een gevulde ondersteuningsrij het resultaat van een strijd om Troje bepalen en/of
- Één of meerdere schepen bouwen.

Zeven gedobbeld
Als `7` wordt gedobbeld, gelden dezelfde regels als in het basisspel. In plaats van de struikrover wordt echter het zeevolk verplaatst.

Einde van het spel
Het spel kan op twee manieren eindigen:

1. Een speler is aan de beurt en beschikt over 15 overwinningspunten. Deze speler heeft het spel gewonnen.
2. Een overwinningspuntenfiche wordt naar een vak met getal `6` verplaatst. In dit geval is de Trojaanse oorlog afgelopen en heeft de stad, waarvan het overwinningspuntenfiche naar vak `6` is verplaatst, gewonnen. De speler met de meeste overwinningspunten wint het spel.

Deze uitbreiding is alleen te gebruiken bij de eerste versie: De Kolonisten van Catan (EAN 4002051684617).
Merk

999 Games

Inhoud Troje en de grote Muur
Introductie jaar 2018
Leeftijd
EAN 8717249190707
Sku 651578
2022 - 0 - 651578 Speelgoed vergelijken doe je hier!