Plaats een Review

1:35 HobbyBoss 84559 Pz.Kpfw.VI Sd.Kfz.182 Tiger II - Henschel 105mm Plastic kit

1:35 HobbyBoss 84559 Pz.Kpfw.VI Sd.Kfz.182 Tiger II - Henschel 105mm Plastic kit

Begin oktober 1942 werden de plannen voor de productie van de VK 45.03 herzien. Aanvankelijk werden twee ontwerpen geleverd, een van Henschel en een van Porsche. Beiden gebruikten een koepelontwerp van Krupp; de belangrijkste verschillen zaten in het ontwerp van de romp, de transmissie en de ophanging.

De Henschel-versie gebruikte een conventioneel rompontwerp met schuine bepantsering die leek op de lay-out van de Panther-tank. Hij had een achterin gemonteerde motor en gebruikte negen overlappende wielen per kant, gemonteerd op dwarse torsiestaven, op dezelfde manier als de originele Tiger. Om het onderhoud te vereenvoudigen, waren de wielen echter overlappend in plaats van doorschoten zoals bij de Tiger

Henschel won het contract en alle Tiger II`s werden door de firma geproduceerd. In productievoertuigen werden twee koepelontwerpen gebruikt. Het oorspronkelijke ontwerp wordt soms misleidend het Porsche-torentje genoemd vanwege de overtuiging dat het door Porsche is ontworpen voor hun prototype. In feite was deze koepel gewoon het oorspronkelijke ontwerp van Krupp voor beide prototypes. Deze koepel had een afgeronde voorkant en steil aflopende zijkanten, met een moeilijk te vervaardigen gebogen uitstulping aan de linkerkant van de koepel, om plaats te bieden aan de koepel van de commandant. Vijftig vroege torentjes werden op de romp van Henschel gemonteerd en in actie gebruikt. De meer gebruikelijke productie -koepel, ook wel de Henschel -koepel genoemd, werd vereenvoudigd met een plat vlak, geen schotval (gecreëerd door het gebogen vlak van de oorspronkelijke koepel), minder steil hellende zijkanten en geen uitstulping voor de koepel van de commandant.

Het rupsbandsysteem dat op het Tiger II-chassis werd gebruikt, was uniek, waarbij afwisselend contactschoen en connector -schakels werden gebruikt - de contactschoenschakel had een paar dwarse metalen staven die contact maakten met de grond, terwijl de verbindingsschakels geen contact hadden met de grond.

De Tiger II werd laat in de oorlog ontwikkeld en in relatief kleine aantallen gemaakt. Zoals alle Duitse tanks had hij een benzinemotor. Deze zelfde motor dreef echter de veel lichtere Panther- en Tiger I-tanks aan. De Tiger II had, net als veel andere zware tanks uit de Tweede Wereldoorlog, een te laag vermogen en verbruikte veel brandstof die al schaars was.

De kit bestaat uit meer dan 880 onderdelen
>de kit met verfijnde details
> multi-slide gegoten onderromp, torentje
> individuele nummers
> foto-geëtste onderdelen inbegrepen

  • EAN Barcode : 6939319245595
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.

Begin oktober 1942 werden de plannen voor de productie van de VK 45.03 herzien. Aanvankelijk werden twee ontwerpen geleverd, een van Henschel en een van Porsche. Beiden gebruikten een koepelontwerp van Krupp; de belangrijkste verschillen zaten in het ontwerp van de romp, de transmissie en de ophanging.

De Henschel-versie gebruikte een conventioneel rompontwerp met schuine bepantsering die leek op de lay-out van de Panther-tank. Hij had een achterin gemonteerde motor en gebruikte negen overlappende wielen per kant, gemonteerd op dwarse torsiestaven, op dezelfde manier als de originele Tiger. Om het onderhoud te vereenvoudigen, waren de wielen echter overlappend in plaats van doorschoten zoals bij de Tiger

Henschel won het contract en alle Tiger II`s werden door de firma geproduceerd. In productievoertuigen werden twee koepelontwerpen gebruikt. Het oorspronkelijke ontwerp wordt soms misleidend het Porsche-torentje genoemd vanwege de overtuiging dat het door Porsche is ontworpen voor hun prototype. In feite was deze koepel gewoon het oorspronkelijke ontwerp van Krupp voor beide prototypes. Deze koepel had een afgeronde voorkant en steil aflopende zijkanten, met een moeilijk te vervaardigen gebogen uitstulping aan de linkerkant van de koepel, om plaats te bieden aan de koepel van de commandant. Vijftig vroege torentjes werden op de romp van Henschel gemonteerd en in actie gebruikt. De meer gebruikelijke productie -koepel, ook wel de Henschel -koepel genoemd, werd vereenvoudigd met een plat vlak, geen schotval (gecreëerd door het gebogen vlak van de oorspronkelijke koepel), minder steil hellende zijkanten en geen uitstulping voor de koepel van de commandant.

Het rupsbandsysteem dat op het Tiger II-chassis werd gebruikt, was uniek, waarbij afwisselend contactschoen en connector -schakels werden gebruikt - de contactschoenschakel had een paar dwarse metalen staven die contact maakten met de grond, terwijl de verbindingsschakels geen contact hadden met de grond.

De Tiger II werd laat in de oorlog ontwikkeld en in relatief kleine aantallen gemaakt. Zoals alle Duitse tanks had hij een benzinemotor. Deze zelfde motor dreef echter de veel lichtere Panther- en Tiger I-tanks aan. De Tiger II had, net als veel andere zware tanks uit de Tweede Wereldoorlog, een te laag vermogen en verbruikte veel brandstof die al schaars was.

De kit bestaat uit meer dan 880 onderdelen
>de kit met verfijnde details
> multi-slide gegoten onderromp, torentje
> individuele nummers
> foto-geëtste onderdelen inbegrepen

Merk

Hobbyboss

Inhoud 1:35 HobbyBoss 84559 Pz.Kpfw.VI Sd.Kfz.182 Tiger II - Henschel 105mm Plastic kit
Introductie jaar 2023
Leeftijd
EAN 6939319245595
Sku 4510318
2022 - 0 - 4510318 Speelgoed vergelijken doe je hier!