Plaats een Review

Leeuwenhart

Leeuwenhart

De koning is jaren geleden naar het Heilige Land vertrokken. Door zijn afwezigheid heerst anarchie en chaos in zijn rijk. Edelen willen hun macht en invloed uitbreiden. Landerijen worden opnieuw verdeeld en er worden nieuwe grenzen getrokken. Welke edele heeft zich verzekerd van de meest waardevolle gebieden als de koning terugkeert?Doel van het spel:
Elke speler plaatst kastelen en bakent de omringende landerijen af. Een speler die een kasteel geheel heeft omgeven met grenzen, bezit een gebied. Bossen en steden in gebieden leveren overwinningspunten op. De speler, die aan het einde van het spel de meeste punten heeft, wint het spel.


Voorbereiding:
De rand van het speelveld wordt met behulp van de verbindingsstukken in elkaar gezet. Alle landschaptegels worden nu op willekeurige plaatsen en in willekeurige richting binnen deze rand gepast. Elke speler krijgt zijn speelstukken: ridders, kastelen, dukaten en machtkaarten. De spelers creëren nu de startopstelling door hun kastelen met daarnaast een ridder op het bord te plaatsen.
Verloop van het spel:
De speler, die aan de beurt is, ontvangt eerst inkomsten als hij een gebied met mijnen bezit. Daarna heeft hij twee mogelijkheden. Hij moet of
- een machtkaart op de markt verkopen
of
- een machtkaart spelen
Op een machtkaart staan acties afgebeeld. Er zijn 5 mogelijke acties:
Grenzen plaatsen:
Eventueel afgemaakte gebieden tellen
Ridders plaatsen
Ter bescherming of om ten koste van anderen je gebieden te kunnen uitbreiden
Gebied uitbreiden
In neutraal terrein of ten koste van gebieden van anderen
Overloper
Een ridder van een ander loopt over naar jouw gebied
Verbond
Sluit een gedwongen verbond, zodat tussen twee gebieden vrede bestaat en niet ten koste van het andere gebied mag worden uitgebreid.

Aan het einde van zijn beurt vult de speler zijn hand weer aan tot 3 kaarten door of de bovenste kaart van de gedekte stapel machtkaarten te trekken of één van de open kaarten van de markt te nemen.

Puntentelling:
Een speler krijgt punten voor vakjes in een afgesloten gebied met precies één eigen kasteel.
Bos: 1 overwinningspunt
Dorp: 3 overwinningspunten
Koningsstad: 5 overwinningspunten
Mijn, weide: 0 overwinningspunten

Inkomsten uit mijnen:
Iedere speler krijgt aan het begin van zijn beurt net zoveel dukaten als hij soorten mijnen in zijn gebieden bezit.

Mijnenmonopolie:
Op het moment, dat een speler 3 of 4 mijnen van één soort bezit, heeft hij het monopolie in deze soort. Hij scoort hiervoor 5 punten.

Einde van het spel:
Het spel kan op twee manieren eindigen:
1. Een speler bereikt met zijn scorefiche het vak met het koningsfiche op het scorespoor. Deze speler heeft het spel direct gewonnen.
2. Een speler trekt de laatste kaart van de gedekte stapel machtkaarten. De speler, die na de laatste rondes vooraan staat op het scorespoor, heeft gewonnen.

  • EAN Barcode : 8717249190103
Goedkoopst bij
Dit product is niet meer leverbaar.
De koning is jaren geleden naar het Heilige Land vertrokken. Door zijn afwezigheid heerst anarchie en chaos in zijn rijk. Edelen willen hun macht en invloed uitbreiden. Landerijen worden opnieuw verdeeld en er worden nieuwe grenzen getrokken. Welke edele heeft zich verzekerd van de meest waardevolle gebieden als de koning terugkeert?Doel van het spel:
Elke speler plaatst kastelen en bakent de omringende landerijen af. Een speler die een kasteel geheel heeft omgeven met grenzen, bezit een gebied. Bossen en steden in gebieden leveren overwinningspunten op. De speler, die aan het einde van het spel de meeste punten heeft, wint het spel.


Voorbereiding:
De rand van het speelveld wordt met behulp van de verbindingsstukken in elkaar gezet. Alle landschaptegels worden nu op willekeurige plaatsen en in willekeurige richting binnen deze rand gepast. Elke speler krijgt zijn speelstukken: ridders, kastelen, dukaten en machtkaarten. De spelers creëren nu de startopstelling door hun kastelen met daarnaast een ridder op het bord te plaatsen.
Verloop van het spel:
De speler, die aan de beurt is, ontvangt eerst inkomsten als hij een gebied met mijnen bezit. Daarna heeft hij twee mogelijkheden. Hij moet of
- een machtkaart op de markt verkopen
of
- een machtkaart spelen
Op een machtkaart staan acties afgebeeld. Er zijn 5 mogelijke acties:
Grenzen plaatsen:
Eventueel afgemaakte gebieden tellen
Ridders plaatsen
Ter bescherming of om ten koste van anderen je gebieden te kunnen uitbreiden
Gebied uitbreiden
In neutraal terrein of ten koste van gebieden van anderen
Overloper
Een ridder van een ander loopt over naar jouw gebied
Verbond
Sluit een gedwongen verbond, zodat tussen twee gebieden vrede bestaat en niet ten koste van het andere gebied mag worden uitgebreid.

Aan het einde van zijn beurt vult de speler zijn hand weer aan tot 3 kaarten door of de bovenste kaart van de gedekte stapel machtkaarten te trekken of één van de open kaarten van de markt te nemen.

Puntentelling:
Een speler krijgt punten voor vakjes in een afgesloten gebied met precies één eigen kasteel.
Bos: 1 overwinningspunt
Dorp: 3 overwinningspunten
Koningsstad: 5 overwinningspunten
Mijn, weide: 0 overwinningspunten

Inkomsten uit mijnen:
Iedere speler krijgt aan het begin van zijn beurt net zoveel dukaten als hij soorten mijnen in zijn gebieden bezit.

Mijnenmonopolie:
Op het moment, dat een speler 3 of 4 mijnen van één soort bezit, heeft hij het monopolie in deze soort. Hij scoort hiervoor 5 punten.

Einde van het spel:
Het spel kan op twee manieren eindigen:
1. Een speler bereikt met zijn scorefiche het vak met het koningsfiche op het scorespoor. Deze speler heeft het spel direct gewonnen.
2. Een speler trekt de laatste kaart van de gedekte stapel machtkaarten. De speler, die na de laatste rondes vooraan staat op het scorespoor, heeft gewonnen.
Merk

999 Games

Inhoud Leeuwenhart
Introductie jaar 2018
Leeftijd
EAN 8717249190103
Sku 710140
2022 - 0 - 710140 Speelgoed vergelijken doe je hier!