Plaats een Review

Kluiskraker - Kinderspel

Kluiskraker - Kinderspel

Kun jij de code ontdekken? Kraak de code met je spionnen gereedschap en open de kluis met de vingerafdrukscanner. En verzamel vervolgens alle gouden munten en diamanten.

Zet al je spionnenvaardigheden in om de geheime code van de kluis te kraken. Zet om te beginnen de kluis op tafel, samen met alle 18 speelkaarten die je met de cijfers naar boven neerlegt. De jongste speler mag beginnen.

De speler kiest een kaart en legt deze voor zich neer. Daarna draait de speler de draaischijf naar het corresponderende cijfer. Leg je vinger op de vingerafdrukscanner en luister of je het juiste cijfer hebt gekozen en de code hebt gekraakt. Gaat de kluis niet open, dan betekent dit dat je een verkeerd cijfer hebt ingevoerd en geeft de kluis je een geheime aanwijzing die alleen hoorbaar is voor de speler die aan de beurt is. Zo ja, dan gaat de kluis open, brandt er een groen lampje, kun je je munten pakken en daarna de kluis sluiten voor de volgende ronde.

Wanneer je de alarmbelmunt vindt, betekent dit dat de politie is gewaarschuwd en je snel al je munten terug moet stoppen via de bovenkant van de kluis.

Degene die als eerste vijf gouden munten of twee diamantmunten heeft verzameld, wint het spel!

Genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2016



De mening van de jury:


Een spannend spel waarbij je niet alleen je hersens maar ook je gehoor moet gebruiken. Je bent een soort spion, je bluft, gebruikt allerlei tactieken, de zintuigen worden geprikkeld en je gebruikt de techniek. Een bekend verhaal in een nieuw jasje.

Toelichting ontwikkelingspsycholoog:


De basis van dit spel is eenvoudig: de spelers moeten beurtelings een getal tussen 1 en 18 raden, waarbij deze na elke gok feedback krijgen of het getal juist is of dat het hoger of lager moet zijn. Wat het spel leuk maakt is de vormgeving: het juiste getal (de Spy Code) is nodig om een kluis te openen om daar munten uit te kunnen halen. Wie het eerst een bepaald aantal munten heeft wint die ronde.

De feedback wordt verkregen door met een stethoscoop te luisteren naar de kluis (met knipperlicht) en je duim te plaatsen op een (nep) vingerafdrukscanner. Geluidssignalen geven vervolgens aanwijzingen over de juistheid van het ingevoerde getal. De "verpakking" als spionnen-activiteit maakt dit spel spannend voor kinderen. De belangrijkste vaardigheid is bij dit spel het logisch redeneren met getallen: wat is de meest efficiënte manier om het goede getal te vinden? Daarnaast moet er goed geluisterd worden, want het geluid in de stethoscoop is vrij zacht.

Er is een aantal mogelijkheden het spel te spelen die meer of minder een beroep doen op het geheugen, waardoor de moeilijkheidsgraad gevarieerd kan worden. Spy Code is vooral een leuk spel om samen te spelen en plezier aan te beleven.

  • EAN Barcode : 8719324076074
Goedkoopst bij
logo Bol.com

€ 15.00

Webshop Prijs Kopen
Bol.com
5
€15.00
Kun jij de code ontdekken? Kraak de code met je spionnen gereedschap en open de kluis met de vingerafdrukscanner. En verzamel vervolgens alle gouden munten en diamanten.

Zet al je spionnenvaardigheden in om de geheime code van de kluis te kraken. Zet om te beginnen de kluis op tafel, samen met alle 18 speelkaarten die je met de cijfers naar boven neerlegt. De jongste speler mag beginnen.

De speler kiest een kaart en legt deze voor zich neer. Daarna draait de speler de draaischijf naar het corresponderende cijfer. Leg je vinger op de vingerafdrukscanner en luister of je het juiste cijfer hebt gekozen en de code hebt gekraakt. Gaat de kluis niet open, dan betekent dit dat je een verkeerd cijfer hebt ingevoerd en geeft de kluis je een geheime aanwijzing die alleen hoorbaar is voor de speler die aan de beurt is. Zo ja, dan gaat de kluis open, brandt er een groen lampje, kun je je munten pakken en daarna de kluis sluiten voor de volgende ronde.

Wanneer je de alarmbelmunt vindt, betekent dit dat de politie is gewaarschuwd en je snel al je munten terug moet stoppen via de bovenkant van de kluis.

Degene die als eerste vijf gouden munten of twee diamantmunten heeft verzameld, wint het spel!

Genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2016



De mening van de jury:


Een spannend spel waarbij je niet alleen je hersens maar ook je gehoor moet gebruiken. Je bent een soort spion, je bluft, gebruikt allerlei tactieken, de zintuigen worden geprikkeld en je gebruikt de techniek. Een bekend verhaal in een nieuw jasje.

Toelichting ontwikkelingspsycholoog:


De basis van dit spel is eenvoudig: de spelers moeten beurtelings een getal tussen 1 en 18 raden, waarbij deze na elke gok feedback krijgen of het getal juist is of dat het hoger of lager moet zijn. Wat het spel leuk maakt is de vormgeving: het juiste getal (de Spy Code) is nodig om een kluis te openen om daar munten uit te kunnen halen. Wie het eerst een bepaald aantal munten heeft wint die ronde.

De feedback wordt verkregen door met een stethoscoop te luisteren naar de kluis (met knipperlicht) en je duim te plaatsen op een (nep) vingerafdrukscanner. Geluidssignalen geven vervolgens aanwijzingen over de juistheid van het ingevoerde getal. De "verpakking" als spionnen-activiteit maakt dit spel spannend voor kinderen. De belangrijkste vaardigheid is bij dit spel het logisch redeneren met getallen: wat is de meest efficiënte manier om het goede getal te vinden? Daarnaast moet er goed geluisterd worden, want het geluid in de stethoscoop is vrij zacht.

Er is een aantal mogelijkheden het spel te spelen die meer of minder een beroep doen op het geheugen, waardoor de moeilijkheidsgraad gevarieerd kan worden. Spy Code is vooral een leuk spel om samen te spelen en plezier aan te beleven.
Merk

Yulu

Inhoud Kluiskraker - Kinderspel
Introductie jaar 2018
Leeftijd
EAN 8719324076074
Sku 1092519
2022 - 1 - 1092519 Speelgoed vergelijken doe je hier!