Plaats een Review

Märklin 37087 H0 stoomlocomotief BR 86.0-8 van de DR

Märklin 37087 H0 stoomlocomotief BR 86.0-8 van de DR

Märklin 37087 H0 stoomlocomotief BR 86.0-8 van de DR



De brood- en butterloc in Saksen Het was de tijd van de Gouden jaren twintig, toen de in 1920 nieuw gevormde Deutsche Reichsbahn vooral in de voertuigtechniek een grote sprong voorwaarts maakte. Bijzonder succesvol was de nieuwe serie 86, een 70 ton zware en 1000 pk sterke constructie met vier aandrijfassen en een voor- en naloopas. Met een maximumsnelheid van 70 of 80 km/h en een hoge trekkracht konden ze ook in de personen- en treindienst op hoofdspoor worden gebruikt. Tot 1943 werden 774 exemplaren van de serie 86 aan de Reichsbahn geleverd. Na het einde van de oorlog had de Reichsbahn van de DDR 164 werkende locomotieven uit de serie 86, die vooral in Saksen thuis waren. Op de soms moeilijke trajecten in het midden van de bergen konden ze hun capaciteiten indrukwekkend bewijzen. Zelfs eil- en sneltreinen werden met de knipperende en sterke tenderlocks bespannen. Dat was ook het geval bij het Oost-Saksische spoorwegbedrijf Zittau, waar bijvoorbeeld de E 681 Berlin - Zittau in het ombouwplan van de serie 86 stond. Vanaf 1968 hadden 16 zesvoudige dagers de oude Badische tenderloks bij de BW Zittau vervangen. Een van de starloks in Zittau was 86 1360-6, die in de ware zin van het woord door zijn perfecte verzorgingsstaat glanste. Met name voor de modelbouwer is het interessant dat de Zittauer 86 zowel met oude landspoorwagons als met destijds zeer moderne rekowagons onderweg was. De tijd van de 86 ging in Zittau in 1976 af. Hun opvolger werd geleverd door moderne diesellocomotieven uit de serie V 100 en oorlogsloks uit de serie 52/52.80. Voorbeeld: Tender-stoomlocomotief serie 86 van de Deutsche Reichsbahn van de DDR (DR/DDR). Basiskleurstelling zwart met rood onderstel. Uitvoering met 4 ketelopbouw. Gelaste waterkasten met lange uitsparingen over de cilinders en afgeronde voorste rand. Driepuntsfrontsein. Landingsgestel, turbodynamo links, rookkamerdeur met centrale sluiting, nummerbord onder het midden op de rookkamerdeur. Zonder Indusi. Koolbox met opzetstuk. Voorloopframe met spaakwielset. Naloopframe met schijfwielset. Bedrijfsnummer 86 1360-6. Verwarming RBD Cottbus, BW Zittau. Bedrijfstoestand rond 1973. Model: met digitale mfx-decoder en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde, krachtige motor met vliegwiel in ketel. 4 aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief grotendeels van metaal. Geschikt voor rookset Trix art.nr. 72270. Rijtrichtingsafhankelijke frontsignaal en rookgarnituurcontact bij conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Twee rode sluitseinen afzonderlijk digitaal inschakelbaar. Bovendien is de cabineverlichting digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije, warmwitte en rode LED’s. Veel gemonteerde metalen handgrepen en leidingen. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Zuigerstangbeschermbuizen, remslangen, verwarmingsleidingen en schroefkoppelingsimitatie worden afzonderlijk meegeleverd. Lengte over de buffers: 16,0 cm. Dit model vindt

  • EAN Barcode : 4001883370873
Goedkoopst bij
logo Bol.com

€ 419.00

Webshop Prijs Kopen
Bol.com
4
€419.00

Märklin 37087 H0 stoomlocomotief BR 86.0-8 van de DR



De brood- en butterloc in Saksen Het was de tijd van de Gouden jaren twintig, toen de in 1920 nieuw gevormde Deutsche Reichsbahn vooral in de voertuigtechniek een grote sprong voorwaarts maakte. Bijzonder succesvol was de nieuwe serie 86, een 70 ton zware en 1000 pk sterke constructie met vier aandrijfassen en een voor- en naloopas. Met een maximumsnelheid van 70 of 80 km/h en een hoge trekkracht konden ze ook in de personen- en treindienst op hoofdspoor worden gebruikt. Tot 1943 werden 774 exemplaren van de serie 86 aan de Reichsbahn geleverd. Na het einde van de oorlog had de Reichsbahn van de DDR 164 werkende locomotieven uit de serie 86, die vooral in Saksen thuis waren. Op de soms moeilijke trajecten in het midden van de bergen konden ze hun capaciteiten indrukwekkend bewijzen. Zelfs eil- en sneltreinen werden met de knipperende en sterke tenderlocks bespannen. Dat was ook het geval bij het Oost-Saksische spoorwegbedrijf Zittau, waar bijvoorbeeld de E 681 Berlin - Zittau in het ombouwplan van de serie 86 stond. Vanaf 1968 hadden 16 zesvoudige dagers de oude Badische tenderloks bij de BW Zittau vervangen. Een van de starloks in Zittau was 86 1360-6, die in de ware zin van het woord door zijn perfecte verzorgingsstaat glanste. Met name voor de modelbouwer is het interessant dat de Zittauer 86 zowel met oude landspoorwagons als met destijds zeer moderne rekowagons onderweg was. De tijd van de 86 ging in Zittau in 1976 af. Hun opvolger werd geleverd door moderne diesellocomotieven uit de serie V 100 en oorlogsloks uit de serie 52/52.80. Voorbeeld: Tender-stoomlocomotief serie 86 van de Deutsche Reichsbahn van de DDR (DR/DDR). Basiskleurstelling zwart met rood onderstel. Uitvoering met 4 ketelopbouw. Gelaste waterkasten met lange uitsparingen over de cilinders en afgeronde voorste rand. Driepuntsfrontsein. Landingsgestel, turbodynamo links, rookkamerdeur met centrale sluiting, nummerbord onder het midden op de rookkamerdeur. Zonder Indusi. Koolbox met opzetstuk. Voorloopframe met spaakwielset. Naloopframe met schijfwielset. Bedrijfsnummer 86 1360-6. Verwarming RBD Cottbus, BW Zittau. Bedrijfstoestand rond 1973. Model: met digitale mfx-decoder en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde, krachtige motor met vliegwiel in ketel. 4 aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief grotendeels van metaal. Geschikt voor rookset Trix art.nr. 72270. Rijtrichtingsafhankelijke frontsignaal en rookgarnituurcontact bij conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Twee rode sluitseinen afzonderlijk digitaal inschakelbaar. Bovendien is de cabineverlichting digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije, warmwitte en rode LED’s. Veel gemonteerde metalen handgrepen en leidingen. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Zuigerstangbeschermbuizen, remslangen, verwarmingsleidingen en schroefkoppelingsimitatie worden afzonderlijk meegeleverd. Lengte over de buffers: 16,0 cm. Dit model vindt
Merk

Märklin

Inhoud Märklin 37087 H0 stoomlocomotief BR 86.0-8 van de DR
Introductie jaar 2025
Leeftijd
EAN 4001883370873
Sku 4826199
2022 - 1 - 4826199 Speelgoed vergelijken doe je hier!